Goed Gevoel en Nederlands

Stichting LOV bereikt in Rotterdam veel migranten met een taalachterstand. Daaronder soms laaggeletterde mensen die ook last hebben van somberheidsklachten en/of een verhoogd risico hebben op psychische problemen. Wij willen deze mensen bereiken en hen taallessen aanbieden en tevens hun psychisch welbevinden vergroten.

Daarom heeft Stichting LOV samen met Indigo Preventie het project Goed Gevoel en Nederlands opgezet. Deelnemers doorlopen een traject van 24 lessen in 12 weken. Getrainde vrijwilligers geven de groepstrainingen in samenwerking met preventiedeskundigen van Indigo Preventie.

In september 2016 begonnen vier groepen, met ruim 15 deelnemers, aan de cursus Goed Gevoel en Nederlands. De trainers stimuleren de deelnemers om na te denken over hoe zij zich beter kunnen voelen en leren ze om zaken als spanning en stress zelf te verminderen. Daarnaast staat de taalvaardigheid centraal. Tot slot is een belangrijk aandachtspunt de deelnemers te stimuleren om mee te doen met activiteiten in de wijk. De cursus loopt tot half december 2016.

Stichting LOV werkt voor dit project samen met Indigo Preventie

indigo_logo

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: